Waarom een health check?

De health check is een onderzoek waarbij risicofactoren op het gebied van voeding, overgewicht, inactiviteit, lichamelijke belastbaarheid en stress in kaart gebracht worden. Na het onderzoek worden de uitslagen samen met u doorgesproken en ontvangt u een rapportage waar door middel van rode, oranje of groene teksten duidelijk wordt in hoeverre er risicofactoren aanwezig zijn.

De health check bestaat uit de volgende onderdelen

• Uitleg over de check;
  • Bepaling of de testen veilig uitgevoerd kunnen worden;
  • Beweegniveau ten opzichte van Nederlandse Norm Gezond Bewegen en Nederlandse FitNorm;
  • Lichamelijke klachten (via een viertal specifieke vragen) Dit geeft ook specifieke managementinformatie en eventueel input voor specifiek beleid;
  • Conditietest;
  • Krachttest;
  • Vetpercentage meten
  • Meten BMI;
  • Het meten van uw  buikomvang (risico is sterk afhankelijk van waar het vet zich bevindt);
  • Meten bloeddruk;
  • Individuele rapportage;
  • Individueel advies (gesprek direct na de test).

De behandeling?

De test duurt ongeveer 30 minuten. Het bestaat uit een intake met onze fysiotherapeut en verschillende fysieke testen. Na de test wordt uw fitheid in kaart gebracht en krijgt u een persoonlijk gezondheidsadvies.

Bel Fysiotherapie De Doelen: 0182-529151